مقالات

بهترین کابل شبکه + کدام برند کابل شبکه بهتر است؟

بهترین کابل شبکه + کدام کابل شبکه بهتر است؟

بهترین کابل شبکه لن

انتخاب بهترین برند کابل شبکه در میان تنوع زیاد انواع کابل های شبکه موجود در بازار، یکی از دغدغه های کاربران در این حوزه است. از مهم‌ترین تجهیزات پسیو شبکه میتوان به کابل‌ها اشاره کرد که وظیفه برقراری ارتباط بین دستگاه های شبکه و انتقال داده و اطلاعات میان سایر تجهیزات را برعهده دارد. در تمامی شبکه‌های کامپیوتری و مخابراتیو حت یفعالان حوزه گیم دنبال بهترین کابل شبکه هستند. این دسته از تجهیزات شبکه به‌دلیل تنوع و کاربرد زیادی که در شبکه‌ها دارند توسط شرکت‌های مختلفی در سطح جهان تولید و عرضه می‌شوند. در این مقاله به بررسی بهترین و پر فروش ترین کابل شبکه موجود در بازار ایران می پردازیم.

عواملی که در کیفیت کابل شبکه موثر است

ساختار کلی یک کابل شبکه متشکل از 8 رشته سیم که بصورت دو به دو دور هم تابیده شده اند و به اصطلاح زوج به هم تابیده نامیده می شوند. که بر اساس لایه های پوششی این رشته ها باعث به وجود آمدن انواع متفاوت کابل های شبکه می شود.
آخرین لایه از یک کابل، روکش بیرونی آن است که از مواد مختلفی ساخته می‌شود. به‌طور کلی، جنس و نوع مواد تشکیل ‌دهنده ‌ مغزی کابل، نوع و محل قرارگیری شیلد و فویل، نوع روکش، رنگ کابل و حتی متراژ آن بر قیمت و مهم‌تر از آن روی کیفیت کابل موثر است.
بهترین برند های کابل شبکه
یکی از بهترین و پرفروش ترین برند کابل شبکه لن LAN موجود در بازار می‌توان به محصولات شرکت لگراند، نگزنس، بلدن، اشنایدر اشاره کرد که این شرکت‌ها محصولات و تجهیزات متنوعی مرتبط با پسیو شبکه را تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند.

کابل شبکه لگراند (Legrand)

کابل شبکه لگراند از مهم‌ترین محصولات برند فرانسوی می باشدکه با بیش از 100 سال تجربه به فعالیت خود ادامه می دهد که در سرتاسر دنیا یکی از پرفروش‌ترین و محبوبترین محصولات به شمار می‌رود. این شرکت کابل‌های خود را با استانداردهای Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 به‌صورت indoor و Outdoor تولید می‌کند.
این کابل‌ها در انواع SFTP، UTP، FTP و… و با روکش‌های PVC، LSZH و PE+PVC عرضه می‌شوند. مغزی آن‌ها تماما مس یا آلومینیوم با روکش مس است. در مورد تست فلوک چنل و پرمننت نیز باید گفت که روی برخی از این محصولات این تست‌ها انجام می‌شوند. این محصولات در رنگ‌های زرد و آبی و نمونه‌هایOutdoor با رنگ مشکی و متراژ 305 و 500 متری عرضه می‌شوند.

بهترین کابل شبکه نگزنس

کابل شبکه نگزنس (nexans)

نگزنس یکی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید کابل شبکه است. کابل‎های Indoor و Outdoor این شرکت با استانداردهای Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 و در انواع SFTP، UTP، S/FTP و… تولید می‌شوند.
روکش به‌کار رفته در این محصولات PVC، LSZH، PE+PVC و PE است. رنگ این محصولات نارنجی و متراژ آن‌ها 305 و 500 متر است. روی برخی از محصولات این شرکت نیز تست فلوک پرمننت و چنل نیز انجام شده است.
کابل شبکهCat6 SFTP Outdoor یکی از محصولات منحصر به فرد این شرکت است. این کابل 305 متری بوده و تضمین پاس کردن تست فلوک پرمننت را هم دارد. از کابل‌های Indoor این برند می‌توانیم کابل‌های Cat6a و Cat7 را نام ببریم که هر دو S/FTP بوده و با داشتن روکش بیرونی LSZH و تست فلوک پرمننت جزو بهترین کابل‌های دنیا به شمار می‌روند.

بهترین کابل شبکه بلدن

کابل شبکه بلدن (Belden)

شرکت آمریکایی بلدن در سال 1902 فعالیت خود را در حوزه تجهیزات شبکه آغاز نمود. اگر به دنبال یک کابل شبکه مرغوب با طول عمر بالا در بین برند های کابل شبکه هستید بلدن انتخاب مناسبی برایتان می باشد. انواع کابل های Cat5 و Cat6 بلدن در بازار موجود هستند که دارای دو نوع مختلف می باشند. تفاوت این دو نوع در جنس رشته سیم های داخلی کابل است که ممکن است آلومینیومی یا مسی باشند. کابل های مسی کیفیت و سرعت بالا تری دارند و برای شبکه های بزرگ مناسب ترند. پس اگر برای سیستم های بزرگی مثل بانک ها، بیمارستان ها و … نیاز به کابل شبکه دارید نوع مسی آن را انتخاب کنید.

انتخاب بهترین کابل شبکه اشنایدر

اشنایدر (Schneider)

یک شرکت فرانسوی دیگر که در حوزه تولید تجهیزات شبکه فعالیت دارد اشنایدر است. این شرکت با چیزی حدود 200 سال سابقه کاری محصولات با کیفیتی را روانه بازار کرده است. تفاوت انواع کابل های اشنایدر را می توانید از روی رنگ آن ها تشخیص دهید. به طور مثال کابل ‌های UTP و FTP با رنگ آبی و کابل های SFTP را با رنگ سبز تولید می ‌کند. محصولات دیگر این شرکت از جمله پچ کورد و ترانکینگ نیز دارای کیفیت بالایی بوده و در بازار جهانی نامدار می باشند.

بهترین کابل شبکه ی لینک

دی لینک (D-link)

این شرکت نوپا به تازگی رقابت خود را با سایر شرکت های فعال در حوزه تجهیزات شبکه ای آغاز نموده است. فعالیت آن در سال ۱۹۹۴ در کشور تایوان با نام داتکس آغاز شد و بعد ها این اسم به دی لینک تغییر یافت. این برند بیشتر با مودم و سایر محصولات اکتیو خود شناخته شده اما کابل های شبکه آن نیز دارای کیفیت و عملکرد بالایی است که قابل رقابت با سایر برند های کابل شبکه می باشد. این برند از محبوبیت زیادی در بین ایرانیان برخودار است.

بهترین کابل برای دوربین

بهترین کابل برای استفاده در دوربین

در نصب دوربین های مداربسته، انواع مختلفی از کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند. بر این اساس که دوربین شما از نوع آنالوگ است یا تحت شبکه، انتخاب کابل مطابق با نیاز شما متفاوت خواهد بود. در دوربین مداربسته آنالوگ کابل کواکسیال یا کواکسی برای انتقال داده و تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد.و همچنین در دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا دیجیتال نیز از کابل شبکه استفاده می شود. هر کدام از این دو نوع کابل نیز انواع مختلفی با کیفیت های متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود. اختلاف قیمت کابل ها در بازار به چندین عامل بستگی دارد. در این مقاله سعی داریم به معرفی انواع کابل های دوربین مداربسته و کاربرد آنها بپردازیم.

برای انتخاب بهترین کابل ابتدا باید کاربردی که مدنظرمان است را در نظر بگیریم زیرا استفاده از کابل‌های گران قیمت برای کاربری‌های محدود و کوچک باعث ضرر اقتصادی و از سوی دیگر استفاده از کابل‌ها با قیمت پایین در وسعت بزرگ باعث ایرادات زیر ساختی در اجرا به وجود می آید که ممکن است کل پروژه را تحت تاثیر قرار بدهد.
عامل تعیین کننده نوع کابل، بر اساس سیستم مورد استفاده مشخص می‌شود. در صورتی که سیستم مداربسته آنالوگ را انتخاب کرده باشید باید از انواع کابل‌های کواکسیال مانند RG59، RG11 و… استفاده کنید.

بهترین کابل کواکسیال برای دوربین

انواع کابل های کواکسیال

حداکثر طول کابل کواکسیال در دوربین های آنالوگ همان طور که گفته شد کابل coaxial از انواع کابل دوربین مدار بسته است که نوع RG59 آن انتخاب مناسب تری برای این کاربری است. این کابل در فرکانس 50MHz دارای 2.2 dB تضعیف در هر 30 متر است. این مقدار با توجه به حداکثر طول کابل کواکسیال پیشنهادی از سمت مراجع به دست آمده است. با افزایش طول، از کیفیت سیگنال حمل شده در سیم کاسته، و در نتیجه تصویر به صورت مطلوب به مقصد ارسال نخواهد شد.
کابل های شبکه که نوعی از کابل های Twisted-Pair ( زوج سیم بهم تابیده ) است ، می باشند. این نوع کابل از هشت رشته سیم مسی که 2 به 2 به هم تابیده شده اند، تشکیل شده است. کابل های Twisted-Pair در انواع مختلفی وجود دارند که از Cat1 تا Cat8 دسته بندی شده و هر گروه مشخصات فنی مختص خود را داشته و برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در این دسته بندی به رده کابل های cat5 تا cat8 اصطلاحا کابل شبکه گفته می شود و هر چه از پایین ترین رده به سمت بالاترین رده حرکت کنیم، سرعت و پهنای باند انتقال اطلاعات افزایش پیدا می کند.
در کابل کشی دوربین مداربسته به طور معمول طیف محدودی از کابل های شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. برای محیط های داخل ساختمان معمولا از کابل های CAT6 UTP و برای محیط های بیرونی که معمولا تا مسافت 200 متر می باشند ویا امکان ضربه خوردن به کابل شبکه وجود دارد از کابل CAT6 SFTP استفاده می گردد.
همچنین کابل CAT7 در صورتی که پهنای باند تصاویر دوربین زیاد باشد مورد استفاده قرار می گیرد. و این نکته باید در نظر گرفته شود که ظرفیت سوئیچ ها و کابل شبکه مورد استفاده در هنگام آماده سازی بستر شبکه با هم هماهنگ باشند.

بهترین کابل شبکه برای گیم نت

بهترین کابل شبکه برای گیم نت

چه یک کامپیوتر فوق پیشرفته مخصوص گیمینگ داشته باشیم ، چه یک کنسول بازی فوق العاده و چه یک لپ تاپ با کارت گرافیک داخلی ، هیچ چیز مانع از رقابت در بازی های آنلاین با دوستان و رقبا در سراسر جهان نمی شود. هرچند باید بتوانیم آنلاین شویم و ارتباطمان در اواسط بازی قطع نشود که در اینجا کابل های اترنت می توانند تغییر ایجاد کنند.

در حالی در حالی که وای فای برای اکثر بازی ها کاملاً مناسب است ، اما یکسری ایراداتی دارد ، دیوارها ، مبلمان ، فاصله از روتر و میزان شلوغ بودن کانال ها ، همگی می توانند بر کیفیت اتصال تأثیر بگذارند و در سناریوهای حساس به تأخیر، مانند بازی ، می توانند تأثیرات مخربی داشته باشند. با کابل های اترنت ، چنین مشکلی نخواهیم داشت. کابل های اترنت به ما اطمینان می دهند که اتصال برای بازی سریع و محافظت شده است. اما همه کابل های اترنت یکسان نیستند.
چه به کابل با کارایی بالا برای انتقال فایل های بزرگ و مکرر در هنگام بازی ، نیازداشته باشید و یا نه ، بهتر است کابل اترنتی انتخاب کنید که شیلد دار باشد و اتصال پایداری برای بازی های شما ایجاد کند.

بهترین کابل لن برای گیم : شبکه ها بر حسب انواع ، طول و اشکال تقسیم بندی می شوند:. Cat 5e ، Cat6 ، Cat6A و حتی Cat8 از انواع مختلف این کابل هاست که هر کدام با هم تفاوت هایی دارند.
اما کدام یک بهترین کابل برای بازی آنلاین است؟ بعضی از آنها بیش از حد حرفه ای هستند مثلا کابل Cat8 برای مراکز داده حرفه ای طراحی شده است ، بنابراین فراتر از حدی است که برای بازی واقعا نیاز است. کابل های Cat7 معمولاً از کابل های Cat6a بهتر نیستند و از نوع اتصالات، در اکثر رایانه های شخصی و کنسول های بازی وجود دارند.
بحث واقعی در مورد بهترین کابل های اترنت برای بازی بین Cat6 و Cat5e است. و اگر شما نیاز به انتقال داده های سنگین دارید ، باید از نوع Cat6A استفاده کنید.
Cat5e یا Cat6 ، کدام یک برای بازی بهتر است؟
اگرچه Cat5e و Cat6 هر دو گزینه های خوبی برای بازی از طریق اتصالات اترنت می باشند اما اغلب کابل Cat6 ترجیح داده می شود. کابل های Cat6 در کنترل تداخل بهتر از کابل های Cat5e هستند. آنها هنگام ساخت باید استانداردهای سختگیرانه تری را رعایت کنند و گرچه روش های دستیابی به این استانداردها در تولیدکننده ها و کابل های مختلف متفاوت است ، اما کابل های Cat6 تقریباً همیشه در برابر نویز های خارجی حتی از بهترین نوع کابل های Cat5e بهتر عمل می کنند.
در حالی که Cat5e فقط دارای جفت هایی کاملاً پیچ خورده است که کمک کند تا میزان تداخل را کاهش دهد ، کابل های Cat6 معمولاً از آنچه به عنوان “spline” شناخته می شود، استفاده می کند که جدا کننده ی درون کابل است تا سیم های مسی جداگانه این جفت پیچ خورده را تقسیم کنند. این باعث می شود که عبور متقاطع میان سیم ها بسیار کم شود ، کیفیت سیگنال کابل را بیشتر و اتصال پایدار و دقیق تری را ایجاد کند.بهترین کابل لن برای گیم

سایر کابلهای Cat6 از طریق پیچ خوردگی بیشتر سیم های درون خود ، از محافظت بیشتری در برابر عبور برخوردار هستند ، در حالی که سایر کابل ها به صورت جداگانه روی سیم ها از شیلد استفاده می کنند .این کابل ها با اختصارهای مختلف فروخته می شوند تا به تمایز آنها کمک کند. “S” برای شیلد دار ، “F” برای بسته بندی فویل (برای حفاظت بیشتر از صدا) و “U” برای بدون شیلد.
کابل های Cat6 همچنین از پهنای باند بیشتری نسبت به Cat5e (10 گیگابیت بر ثانیه در مقابل 1 گیگابیت در ثانیه) در طول کابل تا 55 متر برخوردار هستند که برای اکثر خانه ها مسافتی کافی است. این مسافت بیش از حد مورد نیاز است ، به خصوص اگر کاربردش فقط گیمینگ باشد . اگر شما باید با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه در مسافت بالای 55 متر کار کنید ، Cat6a تا 100 متر این امکان را برای شما فراهم می سازد.
اگر در کنار بازی ، انتقال فایل های زیادی را از طریق شبکه به طور منظم انجام می دهید و سخت افزارهای شبکه ی شما مانند روتر و یا سوئیچ می توانند تا 10 گیگابیت بر ثانیه از اترنت پشتیبانی کنند ، استفاده از کابل های Cat6 ایده خوبی است.
آیا می توانید از کابل های Cat5 برای گیمینگ استفاده کرد؟
کابل های Cat 5 مانند Cat5e نیستند ، حتی اگر نام آنها بسیار نزدیک به یکدیگر باشد Cat5 استاندارد قدیمی تری است و به همین علت ویژگی ها و عملکرد آن به مراتب پایینتر است. اگرچه از نظر تئوری می تواند از گیگابیت اترنت پشتیبانی کند ، اما این پشنیبانی در فواصل بسیار کوتاه ممکن است. به این ترتیب ، به طور سنتی و به جای اتصال گیگابیتی Cat5e (یا 10 گیگابیت بر ثانیه Cat6) ، فقط از اتصالات اترنت 100 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می شود.
در مواردی که Cat5e و Cat6 به خوبی از پس تداخل برآیند ، اکثر کابل های LAN Cat5 بدون محافظ هستند ، که باعث آسیب پذیری بیشتر آنها در برابر نویز دستگاه های دیگر می شود که سیگنال را آلوده می کنند و کیفیت آن را پایین می آورند. از لحاظ تئوری ، این می تواند منجر به از دست دادن یک جان در بازی شود!
در نتیجه ، بهترین کابل های اترنت برای بازی Cat5e و Cat6 می باشند. این روزها به سختی می توان کابل های Cat5 را پیدا کرد.انتخاب بین Cat5e و Cat6 مشکل است اما اگر می خواهید شبکه خود را در آینده مقاوم کنید ، با Cat6 همراه شوید.بهترین برند کابل شبکه

معرفی بهترین کابل برق ماینرMiner

تهیه کابل برق برای دستگاه ماینر اغلب اوقات یکی از دغدغه افرادی است که دستگاه های ماینر را تهیه کرده و با آن کار می کنند. برخورداری از یک کابل برق پاور قوی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه نمود.
زیرا یک کابل برق استاندارد فقط قادر است جریان برق را براساس استاندارد تعریف شده ای که دارد از خود عبور دهد و اگر غیر از این باشد و بالاتر از حد استاندارد خود جریان برق را عبور دهد، به طور قطع از عمر مفید آن به زودی کاسته شده و از بین خواهد رفت.

کابل پاور برق ماینر چگونه ساختاری دارد؟
کابل برق ماینر دو سری دارد که یک سر آن از یک دوشاخه ی نری ارت دار تشکیل شده است و به برق شهری متصل می شود و طرف دیگر کابل برق ماینر از فیش سه پینی تشکیل شده است که این پین ها قابلیت این را دارند که فاز، نول و ارت را به دستگاه هدف متصل نمایند.
شما می توانید، سه رشته سیم را با سطح مقطع 5/1 میلی متر در زیر روکش مشکی رنگ این کابل مشاهده نمائید. اگر در این کابل ها موارد استاندارد در نظر گرفته شده باشند، ظرفیت عبور آن ها به 27 آمپر نیز خواهد رسید.
کابل پاور 20 آمپر:
کابل های برق با توجه به سطح مقطع، متراژ و دما از توانایی عبور و جریان خاصی برخوردار هستند. در حالت استاندارد یک پاور برق تا 27 آمپر توانایی دارد تا انتقال دهنده ی جریان مصرفی برق باشد.
برای خرید کابل برق ماینر چه نکاتی را رعایت کنیم؟
اغلب کابل های برق موجود در بازار، تولید کشور چین است که از کیفیت مرغوبی برخوردار نمی باشند.
مهمترین نکته ای که می توان در هنگام خرید کابل برق برای ماینر به آن توجه نمود، خرید کابل برق 3*1.5 از برندهای ایرانی می باشد. شما می توانید به واسطه ی یک فیش پاور مادگی، جریان برق مورد نیاز برای ماینرها را با کابل های برق استاندارد تامین نمایید.
شما می توانید به وفور در بازار فیش های پاور مادگی یا سوکت پاور 16 آمپر مادگی را که برای پاور ماینر مناسب هستند را به صورت سرامیکی و پلاستیکی خریداری نمائید. این سوکت ها با نام C13 در سطح جهانی شناخته می شوند.
خرید کابل برق ماینر و کمک از یک مهندس برق:
در زمان خرید یک کابل برق برای دستگاه ماینر بهتر است که از یک مهندس برق کمک بگیرید. مهندس برق به بررسی مواردی چون:
• میزان توان مصرفی دستگاه ماینر
• تعداد اتصالات
• تعداد فاز برق ورودی و محل نصب کابل
• دمای محیط
• متراژ
پرداخته و بهترین نوع کابل را به شما پیشنهاد می دهد.

اکنون می توان گفت در زمان خرید کابل برق برای دستگاه ماینر بهتر است از باورهای غلط زیر پرهیز نمائید:
• ضخامت کابل برق به معنای کیفیت بالای آن نمی باشد.
• زیاد بودن مس درون کابل نشان دهنده ی مرغوب بودن آن نمی باشد. کابل مرغوب، کابلی است که تعداد مس های درون آن طبق استاندارد در نظر گرفته شود.
• خرید از هر برندی کار درستی نمی باشد. بهتر است از برندهای نامعلوم خرید نکرده و سعی نمائید برندهای ایرانی شناخته شده را مورد استفاده قرار دهید.
• همیشه کابل 3*1.5 مناسب نخواهد بود؛ بنابراین مطابق باتوان مصرفی ماینرها، کابل برق خود را خریداری نمائید.

بهترین برند کابل شبکه

بهترین برند کابل شبکه چه برندی هست، نگزنس یا لگراند، اشنایدر و یا واندرفول و یا حتی کابل های شبکه ایرانی؟ بهترین برند و مارک کابل شبکه کابلی است که در تست فلوک بهترین هدروم ها و نتایج را داشته باشد. نظر شما چیست، در قسمت نظرات بهترین کابل شبکه و بهترین مارک و برند را برای ما بنویسید. با تشکر

اعتماد شبکه پرهام  با 10 سال سابقه درخشان آمادگی دارد انواع خدمات شبکه و کابل کشی شبکه به همراه خدمات تست فلوک را به شما عزیزان ارائه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *