مقالات

طراحی ، اجرا و راه اندازی دیتاسنتر

طراحی + راه اندازی + دیتاسنتر

راه اندازی دیتا سنتر

طراحی ، اجرا و راه اندازی دیتاسنتر: اگرچه تقریبا استفاده از هر فضای مناسبی به عنوان یک “دیتاسنتر” امکان پذیر است اما طراحی و پیاده سازی مرکز داده نیاز به بررسی دقیق تری دارد.

فراتر از مسائل اساسی هزینه و مالیات، محل موردنظر برای دیتاسنتر براساس بسیاری از معیارها از جمله موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و لرزه‌خیز بودن ، دسترسی به جاده‌ها و فرودگاه‌ها، دسترسی به انرژی و ارتباطات از راه دور و حتی محیط سیاسی حاکم ؛ انتخاب می شود. بعد از ایمن‌سازی مکان، معماری دیتاسنتر را می‌توان با توجه به زیرساخت های مکانیکی و الکتریکی، همچنین ترکیب تجهیزات IT طراحی کرد.

شرکت اعتمادشبکه پرهام ارائه راه حل‌های زيرساخت دیتاسنترها ، مبتنی بر محصولات بروز و موفق جهاني را با توجه به نياز مشتريان، سرلوحه خدمات فنی خود قرار داده است.

واحد زیرساخت این شرکت با بهره ­گیری از پرسنل متخصص در هر یک از زیر حوزه های تخصصی و با استفاده از تجهیزات و فناوری های روز دنیا و تولیدات انواع برندهای جهانی بعنوان مراجع طراحی و پیاده سازی زیرساخت فیزیکی مراکز داده(دیتاسنترها)، کلیه طرح‌های زير ساختی را به صورت یکپارچه طراحی ، اجرا و راه اندازی و پشتیبانی می نماید.

دیتاسنتر Data Center چیست؟

دیتاسنتر یا مرکز داده مکانی است که در آن بخش بزرگی از سرورهای کامپیوتری و تجهیزات شبکه‌ ، با استفاده از امکانات زیرساختی و ارتباطی‏ در کنار هم قرار گرفته باشند. 

ساختمان این مراکز، اغلب دارنده سیستم‌ امنیتی پیشرفته ، سیستم تهویه ، اطفاءحریق و سیستم توزیع برق هستند. این مراکز به سامانه برق اضطراری (UPS و دیزل ژنراتور) مجهز ‌شده‌اند.

طراحی دیتاسنتر

عموما بر پایه شبکه‌ عظیمی از منابع پردازشی و ذخیره‌سازی صورت می گیرد. که با کمک یک زیرساخت ارتباطی قدرتمند، امکان ارائه سرویس‌های اینترنتی (محلی و داخل سازمانی) یا اینترنتی انتقال داده را در مقیاس‌های کوچک و بزرگ فراهم می‌کند.

 

 

دیتا سنتر چیست ؟

 

 

اکتیو دیتاسنتر

امروزه به دلیل امکان دسترسی راحت و فراگیر به اینترنت پرسرعت و نیز وابستگی اکثر کسب و کارها به فناوری اطلاعات ، تقاضا برای خدمات طراحی ، اجرا و راه اندازی دیتاسنتر‌ بسیار بالا رفته است. در حال حاضر ، دیتاسنترها نقش کلیدی و پر اهمیتی را در حوزه اقتصاد دیجیتال ایفا می‌کنند.

دیتاسنتر ها پشتیبانی طیف عظیمی از فعالیت‌های مهم دولت‌ ، جامعه و کسب و کارها را بر عهده دارند.

در شرایطی که حجم فعالیت سرویس های اینترنتی وسیع باشد و حتی در این مواقع 10 سرور جوابگوی آن نباشند ، تنها شبکه عظیمی از صدها و هزاران سرور کامپیوتری قادر خواهند بود از عهده تامین نیازهای این سرویس‌ها برای ذخیره‌ساز، رایانش و انتقال داده‌ها برآیند.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) ، ذخیره‌سازی ، تهیه نسخه پشتیبان و اشتراک فایل‌ها و … از جمله رایج‌ترین کاربردهای دیتاسنتر در سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌های گوناگون می‌باشند.

شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، مایکروسافت و آمازون، با تاسیس مراکز داده در نقاط مختلف جهان همواره در تلاش هستند. تا زیرساخت‌های لازم را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه بین‌المللی در مناطق مختلف دنیا فراهم کنند.

 

برترین دیتا سنتر های دنیا

  • مایکروسافت
    Data Center شیکاگو مایکروسافت یکی از بزرگترین Data Center های دنیا با ۶۵ هزار متر مربع، میزبان حدود یک میلیون سرور است . که در واحدهای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تائی دسته بندی شده اند.

 

  • گوگل

      گوگل هیچگاه رسماً تعداد سرورهای خود را اعلام نکرده است . اما میگویند این شرکت صاحب بیش از ۹۰۰ هزار سرور است. حتی عجیب نیست اگر        گوگل را با ۱۳ مرکز داده در سراسر دنیا مالک بزرگترینData Center جهان نامید .

ساختار دیتاسنترData Center 

  •  سیستم برق پشتیبان

    یکی از اصلی ترین مسائل در دیتا سنتر سرویس دهی بدون وقفه به مشتریان می باشد. با توجه به امکان قطع برق به دلایل متفاوت (حوادث غیرمترقبه یا جنگ ) نیاز به سیستم برق پشتیبان از اهمیت بالایی برخورداراست.

معمولاً دیتاسنترهای بزرگ ازUPS  مخصوصی استفاده می نمایند. علاوه بر سیستم UPS ، ژنراتورهای قوی نیز در دیتا سنتر وجود دارد تا در صورت قطع بلندمدت برق، سرویس دهی بدون وقفه انجام گیرد.

  • مشخصات فیزیکی 

با توجه به اینکه سرورهای وب از نوع دسکتاپ (Desktop )هستند، ساختمان دیتاسنترها اکثرا با سقف های بلند ساخته می شوند. علاوه بر تهویه هوا ، امکان قرار دادن سرورهای بیشتر را میدهند.

همچنین در تمامی دیتاسنتر ها ، مسیرهایی برای گذراندن انواع کابل های شبکه ، کابل های برق وجود دارد. علاوه بر این موارد، وجود سیستم تهویه قوی برای پایین نگه داشتن دمای سرورها ضروری است . البته مشخصاتی همچون وجود سقف کاذب، کف کاذب و نیز سیستم اطفاء حریق در برخی موارد توصیه شده است.

  • دستگاه ذخیره ساز اطلاعات (Storage)

ذخیره ساز متصل به شبکه (Nas) دستگاهی است که به صورت اشتراکی در شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

  • وجود سیستم های پشتیبان گیری

با توجه به سیاست های دیتا سنتر و نیاز پروژه ، پشتیبان گیری از اطلاعات امری کاملا ضروری می باشد.

تفاوت دیتاسنتر اختصاصی و اشتراکی

دیتا سنتر اشتراکی : یعنی در یک فضای فیزیکی می‌تواند ۱۰ ، ۱۰۰ و حتی ۱۰۰۰ یا تعداد بیشتری از سرورهای کامپیوتری را میزبانی کند و هر یک از آنها متعلق به یک شرکت یا سازمان متفاوت باشند.

دیتاسنتر اختصاصی : یعنی تمامی قدرت رایانشی و زیرساختی در محل ساختمان دیتاسنتر ، به صورت کاملا اختصاصی در اختیار یک سازمان قرار دارد.

با وجود سرویس‌هایی همانند: خدمات هم‌مکانی (Colocation) و فضای امن و محصور (Cage) ، این امکان فراهم می‌شود. تا ارائه خدمات دیتاسنتر اختصاصی در محل دیتاسنترهای اشتراکی نیز میسر شود. این خدمات، زمینه کاهش قابل توجه هزینه‌ها و افزایش بهره ‌وری را برای سازمان‌ها به بوجود خواهند آورد . زیرا سازمان‌ها دیگر مجبور نیستند تا هزینه‌های سنگین و فرایند پیچیده ساخت و نگهداری دیتاسنترها را متحمل شوند.

اصلی‌ترین اجزا تشکیل دهنده دیتاسنتر 

دیتاسنترها از اجزا مختلفی مانند : روتر (Router)، سوئیچ‌ شبکه (Network Switches)، دیوارهای آتش (Firewalls)  سیستم‌های امنیتی ، سیستم‌های ذخیره‌سازی (Storage Systems) ، سرورها (Servers)، انواع رک  (Racks) ، کابل‌های شبکه و سیستم‌های کنترل و مدیریت ارائه سرویس تشکیل شده‌اند.

معمولا نحوه طراحی محوطه اصلی (فضای سفید) دیتاسنترها اینگونه است که سرورهای کامپیوتری به صورت طبقه به طبقه داخل کابینت و رک‌ها (Rack) قرار گرفته‌اند . با کابل‌کشی اصولی و رعایت استانداردهای لازم ، در ردیف‌هایی (Row) منظم کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

ذخیره‌سازی و مدیریت نرم‌افزارها و داده‌های مهم بسیاری از سازمان‌ها بر عهده این سرورهای کامپیوتری است.

امنیت، کارآمدی، پایداری و همگام‌سازی مداوم یک دیتاسنتر با پیشرفت‌های روز دنیا بسیار حائز اهمیت است.

از این رو ، بکارگیری بروز ترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای امنیتی و بروز رسانی مداوم آنها از اهمیت ویژه‌ای در مراکز داده برخوردار است. درواقع ، زیرساخت ارتباطی و شبکه قدرتمند، سیستم‌های ذخیره‌سازی ، منابع پردازشی و رایانشی ، اصلی ترین اجزاء هر دیتاسنتر را تشکیل می‌دهند.

 

شرایط محیطی تاثیر گذار بر آسیب های اتاق  سرور 

  • افزایش دما در اتاق سرور : افزایش دما با تاثیر گذاشتن بر سخت افزار ها سبب پایین آمدن عمر مفید تجهیزات ، تخریب قطعات حساس الکترونیکی (پردازنده ها و ماژول های حافظه شده) و کاهش راندمان سیستم ها می شود. طبق استانداردها ، تجهیزات شبکه و سرورها نباید در دمای بیش از 30 درجه سانتیگراد به کار گرفته شوند. 

 

نحوه سرمادهی  اتاق سرور

اتاق های سرور و یا دیتا سنترها بخش هایی هستند که به دلیل قرار گیری سرورها و یا قرار گیری حجم بسیار زیادی از قطعات الکترونیک گرمای زیادی تولید می نمایند. این گرما متناسب با تعداد رک های قرار گرفته در اتاق سرور افزایش می یابد.

به همین جهت خنک کردن اتاق های سرور با ظرفیت های متفاوت و یا با تکنولوژی های متفاوت با توجه به میزان ، باربرودتی آنها تعیین می گردد.

در تعیین نوع کولینگ (خنک سازی) و روش های استفاده از آن، طراحی های مختلف بکار گرفته می شود . اما در همه روشها محاسبه یکسان بوده و فقط از روشهای متفاوتی استفاده می گردد.

دمای استاندارد اتاق سرور و مرکز داده 

دمای مناسب و استاندارد برای مرکز داده و اتاق سرور بین دمای 68 تا 75 درجه فارنهایت معادل (معادل 20 تا 24 درجه سانتیگراد) می باشد. بطور کلی در صنعت رایانه این مساله مورد تایید است که از تجهیزات گران در اتاق های با دمای بالاتر از 30 درجه سانتیگراد بدون سیستم خنک کننده استفاده نشوند.

در مرکز داده با چگالی بالا و اتاق سرور ها با ، باز و بسته کردن درب ، معمولا حجم بالایی از هوا با دما و رطوبت گوناگون وارد اتاق سرور می شود. این مورد میتواند روی هوای اتاق تاثیر داشته باشد. برای مراکز داده بزرگ به ازای هر 24 فوت فاصله باید یک سنسور دما در نظر گرفته شود .

 

  • تاثیر افزایش رطوبت در اتاق های سرور: بالا رفتن بیش از اندازه رطوبت سبب میعان نم موجود در هوا به صورت قطرات مایع می گردد. خود باعث ایجاد خوردگی و یا اتصال الکتریکی بین مدارات الکترونیکی می شود. پایین آمدن بیش از اندازه رطوبت به واسطه تولید الکتریسیته ساکن در محیط اطراف ، سبب تخلیه الکتریکی می شود که این امر سبب تخریب قطعات حساس الکترونیکی می گردد.

قابل ذکر است که رطوبت نسبی ، نسبت مستقیمی با دما دارد . 

  • بررسی تاثیر گرد و غبار: مهم ترین عامل در بروز عملکرد پایین سرورها و افت کیفیت آن ها نشستن گرد و غبار و دوده روی قطعات داخلی آن ها است. گرد و غبار و دوده ای که روی قطعات سرور می نشیند نقش عایق حرارتی را ایفا می کند .

سبب این می شود که قطعات به درستی خنک نشوند و تهویه و گردش هوا نیز دچار مشکل گردد. در نتیجه سنسورهای حرارتی دستگاه به فریمور ، دستور بالا رفتن سرعت فن را می‌دهند.

بالا رفتن سرعت فن سرور موجب این می شود که عمر فن ها کاهش یافته و در عین حال سرور را از حالت طبیعی خود خارج ‌کند.

گاهی وقت ها اگر گرد و غبار درون سرور زیاد شود ، چراغ اخطار روشن می شود. هرچه سرعت فن سرور افزایش یابد ، مصرف انرژی و هزینه برق مصرفی سرور نیز بیشتر می شود . دستگاه های خنک کننده اتاق سرور برای کاهش دما باید انرژی بیشتری مصرف کنند تا دمای سرور را به حالت طبیعی بازگردانند.

 

  • یو پی اس و برق : از مهم‌ترین وظایف سرور همیشه در دسترس بودن است. برای این امر اولین قدم همیشه روشن نگه داشتن آن است. با توجه به احتمال قطعی برق ، سیستم پشتیبان برق قوی که شامل upsها و ژنراتورهای قوی می باشد بسیار مورد نیاز یک دیتا سنتر است. دیتاسنترهای بزرگ ، upsهای مخصوص به خود را دارا هستند که گاهی برق بیش از صدها سرور را پشتیبانی می‌کند. 

UPS یک منبع تغذیه‌ی بدون وقفه است که در کنار یک سیستم مصرف کننده قرار می‌گیرد . یوپی اس به دستگاه کمک می‌کند در صورت تغییرات ولتاژی شدید یا قطعی و… در حالت نرمال به کار خود ادامه دهد. Upsها معمولا دارای یک باتری هستند که هنگام قطع برق یا افت ولتاژ منبع تغذیه‌ی سیستم را از برق شهری به باتری ups تغییر می دهند موجب ادامه کار سیستم ، بدون وقفه می‌گردد.

  • ولتاژ و جریان: با توجه به این که تمام تجهیزات الکترونیکی در مقابل نوسانات برق آسیب پذیرند، از این رو کنترل و مانیتورینگ میزان ولتاژ و آمپر در اتاق سرور یک امر بدیهی است. نوسانات علاوه بر واردکردن خسارات به تجهیزات اتاق سرور سبب مختل شدن بخش بزرگی از فعالیت های سازمان ها میگردد. با کنترل و مانیتورینگ میزان ولتاژ و آمپر علاوه بر جلوگیری از خسارات احتمالی می توان از نوع کارکرد تجهیزات و یا خرابی احتمالی قطعات مطلع شد.

 

  • درب: با توجه به اهمیت و ارزش اطلاعات در هر سازمان ، کنترل تردد در اتاق سرور ها و دیتا سنترها از اهمیت بالایی برخور دار است.کنترل ورود و خروج افراد و ثبت زمان تردد آنان به لحاظ امنیتی یک امر ضروری است. علاوه بر بحث امنیتی، تردد بیش از حد در اتاق سرور ها و باز و بسته کردن بیش از حد درب اتاق سرور ها موجب تغییر دمای اتاق می شود. که خود تاثیرات منفی روی تجهیزات می گذارد.

 

  • حرکت و تردد: اطلاعات هر سازمان سرمایه ی مهم آن سازمان محسوب می گردد . از این جهت  تردد و حرکت در اتاق سرور از اهمیت بالایی بر خوردار است. کنترل حرکت در اتاق های سرور و دیتا سنترها علاوه بر بحث امنیتی از نظر صرفه جویی انرژی قابل توجه است. حضور افراد در اتاق سرور و استفاده از سیستم روشنایی باعث بالا رفتن دمای اتاق می شود. از این جهت سیستم های خنک کننده زمان بیشتری روشن می مانند تا دمای محیط مناسب گردد . با استفاده از سیستم کنترل و مانیتورینگ اتاق سرور و سنسور حرکت می توان از این افزایش مصرف انرژی جلوگیری کرد.

 

  • نشت آب: باین امر می تواند به تمامی سیستم ها و دستگاه های الکترونیکی آسیب جدی وارد نماید. از این جهت نشت آب خسارات جبران ناپذیری به اتاق سرورها وارد می نماید و خطر آتش سوزی را نیز به همراه دارد. در اتاق سرورها و دیتا سنترهای بزرگ انواع سیستم های خنک کننده به آب وابسته هستند. حتی در سیستم های جدید طی کارکرد مداوم تولید قطرات آب می تواند بعنوان یک خطا به تمامی تجهیزات موجود در اتاق سرور آسیب وارد کند که برای حل این موضوع از سنسور نشت آب می توان بهره برد.

 

 

دمای استاندارد اتاق سرور و مرکز داده 

 

خدمات نصب  اتاق سرور ( راه اندازی دیتاسنتر ) 

سرورها اغلب توانایی بروزرسانی سخت‌افزار و نرم‌افزار بدون راه‌اندازی مجدد، قابلیت پشتیبان‌گیری پیشرفته مکرر، امنیت بالا برای حفاظت از منابع ، داده‌ها و حافظه و مدیریت آسان و همچنین ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارند.

  • مشاوره و بازدید رایگان، ارائه پروپزال و شرح عملیات نصب و راه اندازی اتاق سرور
  • عایق‌بندی و ایزوله‌سازی دما و صدا در اتاق سرور
  • طراحی سقف و کف کاذب آنتی استاتیک مخصوص اتاق سرور
  • طراحی کابل‌کشی استاندارد دیتا (Fiber Optic , CAT 6 , CAT 6a)
  • طراحی ساختار رک و چیدمان در طراحی و اجرای مرکز داده
  • بهینه‌سازی و ارتقا در طراحی و اجرای مرکز داده
  • سیستم سرمایشی و تهویه مطبوع اتاق سرور
  • سیستم اعلام و اطفا حریق در اتاق سرور برای جلوگیری و اطلاع از آتش سوزی درمحل
  • سیستم تخلیه اضطراری گاز از اتاق سرور
  • سیستم‌های برق اضطراری اتاق سرور
  • سیستم‌های امنیتی کنترل ورود و خروج و دسترسی به اتاق سرور
  • تجهیزات اتاق مانیتورینگ اتاق سرور و تجهیزات داخلی آن
  • نصب انواع سنسورهای تشخیصی و امنیتی در اتاق سرور
  • نصب دوربین مداربسته در دیتاسنتر
  • اجرای سقف و دیوارهای کاذب نسوز در اتاق سرور
  • اجرای کف کاذب در اتاق سرور
  • اجرای سیستم روشنایی استاندارد در اتاق سرور

 

اشتراک فضای دیتاسنتر

شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌ها، گاه با صرف وقت و هزینه‌های هنگفت، اقدامات پراکنده و ناقصی را برای ایجاد یا توسعه دیتاسنتر انجام داده‌اند که در بیش‌تر موارد آنها را از دست‌یابی به نتیجه‌ مطلوب باز داشته است.

خوشبختانه تجارب ناموفق گذشته باعث شده است تا در سال‌های اخیر استقبال خوب و گسترده‌ای از دیتاسنترهای بخش خصوصی از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی به عمل آید، به طوری که امروزه اشتراک فضا یکی از رایج‌ترین و پرتقاضاترین خدمات دیتاسنترهای خصوصی به شمار می‌رود.

اعتماد شبکه پرهام از سال‌ها پیش، بخش بزرگی از فضای دیتاسنتر خود را به ارائه خدمات اشتراک فضا اختصاص داده است و اکنون این امکان برای شما فراهم است تا با قرار دادن سرور و تجهیزات مورد نظر خود در دیتاسنتر اعتماد شبکه پرهام، از مزایای یک دیتاسنتر استاندارد همچون فضای مجهز به امکانات پیشرفته امنیتی، تهویه هوا و کنترل رطوبت، فضاهای اختصاصی برای میزبانی سرورها، سیستم‌های اعلام و اطفا حریق، سیستم تامین برق اضطراری و … اطمینان حاصل نمایید. 

سرویس Colocation یا اشتراک فضا، مرکز داده ای است که در آن تجهیزات، فضا و پهنای باند اینترنت جهت اجاره برای مشتریان ارائه می شود. به طور کلی، اشتراک فضا قرار دادن تجهیزات شما از جمله سرور ها، روتر ها، کابل ها ، نرم افزار ها و  غیره در یک مرکز داده ی مجزا است. عموماً ارائه دهنده ی خدمات اینترنتی نیز هست. در عوض Colocation (اشتراک فضای مرکز داده) تسهیلاتی شامل فضای مورد نیاز، نیروی برق، سیستم های خنک کننده و کنترل رطوبت، همینطور سیستم های امنیتی برای سرورها، فضای ذخیره سازی، و تجهیزات شبکه ای را با کمترین هزینه برای سازمان ها فراهم می آورد.

این سرویس به انتخابی بسیار محبوب برای سازمان ها تبدیل شده است . این مزیت را دارد که بخش فنی سازمان روی فعالیت های اصلی شرکت تمرکز کنند و نگران پشتیبانی و نگهداری سرورها نباشند.

تعداد زیادی از شرکت ها خودشان فضای کافی برای قرار دادن تجهیزات سروری ندارند و از خدمات اشتراک فضا بهره مند می شوند. سرویس اشتراک فضای مرکز داده، فضایی اختصاصی برای تجهیزات شما در نظر می گیرد، بنابراین نیازتان را بدون ایجاد سرمایه گذاری با هزینه بالا برای حفظ و نگهداری مرکز داده خودتان، رفع می کند.

مزایای اشتراک فضای دیتا سنتر
  • رک جهت قرار گرفتن سرورها
  • نیروی برق پشتیبان (UPS)
  • پهنای باند اختصاصی اینترنت
  • امکان ارائه پنل مانیتورینگ
  • سیستم های خنک کننده و سیستم های کنترل دما و رطوبت
  • حفاظت فیزیکی (شامل نظارت ویدئویی، دسترسی حفاظت شده)
  • نظارت شبانه روزی و هفتگی بر تمامی عملکردها توسط مهندسین مرکز داده برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل

در استفاده از سرویس Colocation ، این امکان را دارید که به عنوان مالک تجهیزات خودتان، بر روی سرور ها و نرم افزار هایتان کنترل و نظارت کامل داشته باشید. پنلی جهت مانیتورینگ به شما ارائه می شود و به عنوان مثال اگر تصمیم بگیرید از میزان حافظه بیشتری استفاده کنید، براحتی می توانید تجهیزاتتان را ارتقاء دهید.

با اینکه ممکن است شما اقدامات پیشگیرانه ای برای امنیت سرورهای خود انجام داده باشید، ریسک های بالقوه ای وجود دارند که می توانند با سیستم های اضطراری و ویژه ی مرکز داده ها به حداقل برسند، چرا که برای حفاظت از تجهیزات و داده های شما جهت مقابله با حوادث طبیعی و اتفاقات غیر قابل پیش بینی آمادگی لازم را دارند. همینطور دارای سیستم های خنک کننده و کنترل هوا و رطوبت هستند که حفاظت از تجهیزات شما را افزایش می دهد.

بدون شک با استفاده از این سرویس، ایجاد امنیت برای داده های شما به بهترین شکل در مرکز داده صورت می گیرد. چرا که با نظارت دقیق، دسترسی طبقه بندی شده کارتی، سیستم هشدار و … تجهیز شده است تا از داده های ارزشمند شما در بالاترین سطح خود محافظت کند. 

به علاوه، هزینه های مربوط به برپایی، مدیریت و حفظ سرور ها و سایر تجهیزات برای شرکت ها و صاحبان کسب و کار بسیار بالا می باشد. درحالیکه Colocation (اشتراک فضا) به آنها این اجازه را می دهد که از زیر ساخت های مرکز داده ها با کمترین هزینه به نفع خود استفاده کنند.

امیدواریم توانسته باشیم سرویس Colocation (اشتراک فضای مرکز داده) و خصوصیات و مزایای آن را برایتان به اختصار بیان کنیم تا بهتر بتوانید در مورد بهره گیری از آن تصمیم گیری کنید.

مشاوره، پشتیبانی ، طراحی ، اجرا و راه اندازی دیتاسنتر ، مرکز داده و اتاق سرور

  •  خدمات شبکه ارائه راه حل‌های زير ساخت دیتاسنترها مبتنی بر محصولات نوين مطمئن و موفق جهاني را با توجه به نياز مشتريان ، سرلوحه خدمات فنی خود قرار داده است.

واحد زیرساخت شرکت اعتماد شبکه پرهام با بهره گیری از پرسنل متخصص و مجرب در هر یک از حوزه های تخصصی و با استفاده از تجهیزات و فناوری های روز دنیا بعنوان مراجع طراحی و پیاده سازی زیرساخت فیزیکی مراکز داده (دیتاسنترها) را به صورت یکپارچه،  طراحی و پشتیبانی می نماید.

 

  • طراحی ، اجرا و راه اندازی دیتاسنتر کارآمد و مؤثر ، برای شرکت‌ها و کسب و کارهای مدرن امروزی ، بسیار حیاتی است و به همین دلیل هیچ جایی برای اشتباه در نصب و راه‌ اندازی آن‌ها وجود ندارد.

در استاندارد طراحی اتاق سرور ، بسیار ضروری است که شرایط به گونه‌ای در نظر گرفته شود که بعد از نصب و راه‌ اندازی، اتاق سرور بتواند حداقل برای ۱۰ الی ۱۵ سال بدون ایراد ، کارایی لازم را داشته باشد. با این حال بازنگری و بهینه ساری اتاق سرور در آینده نیز ضروری و لازم است و نباید آن را به حال خود رها کرد.

 

خدمات طراحی ، اجرا و راه اندازی دیتاسنتر (اتاق سرور)

  • بازدید و مشاوره رایگان به همراه ارزیابی مکانی
  • نصب و خدمات دوربین مدار بسته با قابلیت ثبت رخداد
  • راه اندازی سیستم کنترل و مانیتورینگ هوشمند EMS اتاق سرور و دیتا سنتر جهت کنترل درب ورودی ، سیستم هشدارها ، دما و سایر سنسورها
  • عایق سازی و ایزوله نمودن صدا، رطوبت و حریق
  • استفاده از کف کاذب، سقف کاذب نسوز و آنتی استاتیک
  • اجرای سیستم روشنایی استاندارد در اتاق سرور
  • راه اندازی سیستم برق اضطراری، ژنراتور و UPS
  • خدمات کابل کشی فیبر نوری
  • خدمات طراحی و اجرای پسیو شبکه
  • دربهای ورود و خروج هوشمند با استفاده از اثر انگشت، قرنیه چشم و Biometrics
  • راه اندازی سیستم تلفن تحت شبکه VOIP

 

اصلی ترین ویژگی های دیتاسنتر

  • امنیت اطلاعاتی (IT Security)
  • پایداری خدمات (Business Continuity)
  • سیستم مونیتورینگ پیشرفته
  • سیستم پشتیبانی پس از فروش بصورت ۲۴ ساعت
  • استفاده از آخرین تکنولوژی در طراحی دیتاسنتر
  • موقعیت جغرافیایی مناسب

خدمات دیتاسنتر اعتماد شبکه پرهام

  • سرور اختصاصی
  • میزبانی سرور
  • سرور اختصاصی مجازی
  • میزبانی سایت
  • میزبانی سایت
  • سرویس پست الکترونیکی سازمانی

راه اندازی دیتا سنتر و خدمات راه اندازی دیتا سنتر توسط مجموعه اعتماد شبکه پرهام صورت میگیرد. با شماره های ما در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “طراحی ، اجرا و راه اندازی دیتاسنتر

  1. فروشگاه اینترنتی گفت:

    Аwli bood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *